feminismus.czČlánky › Kampaň Gender Studies "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným" byla oceněna

Kampaň Gender Studies "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným" byla oceněna

7. listopad 2007  | Gender Studies, o.p.s.
Kampaň Gender Studies "Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným" byla oceněna
V historicky prvním ročníku ocenění Žihadlo pro nejlepší sociální reklamy se Gender Studies umístilo na třetím místě v kategorii tištěná reklama s kampaní Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným. Do soutěže Informačního centra neziskových organizací se přihlásilo celkem 27 neziskových organizací se zhruba 40 kampaněmi. Kateřina Dušková z Gender Studies k tomu dodává: „Chtěli jsme názorně ukázat způsoby, jakými jsou lidé na trhu práce diskriminováni."

V historicky prvním ročníku ocenění Žihadlo  pro nejlepší sociální reklamy se Gender Studies umístilo na třetím místě v kategorii tištěná reklama s kampaní Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným. Do soutěže Informačního centra neziskových organizací se přihlásilo celkem 27 neziskových organizací se zhruba 40 kampaněmi.

Kampaň Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným vytvořil  kreativní tým pod vedením Kateřiny Duškové – manažerky public affairs Gender Studies. Hlavním záměrem bylo ukázat, co znamená diskriminace na základě pohlaví. Kateřina Dušková dodává: „Chtěli jsme názorně ukázat způsoby, jakými jsou lidé na trhu práce diskriminováni. Odvyprávěli jsme deset různých minipříběhů, které se v jednom společném bodě protínají - v okamžiku, kdy se kdosi „nad námi "
rozhodne, že my nemáme na práci nárok jen proto, že jsme ženou, starším mužem, matkou, otcem... Chtěli jsme ty lidi ukázat a tím říci, že problém diskriminace se vlastně může týkat kohokoli z nás. Diskriminovaný může být ten pán, co sedí naproti v tramvaji, může to být naše maminka, může to být soused - můžeme to být my sami. Poselstvím kampaně pak je nebýt lhostejní k tomu, co se kolem nás děje - v tomto případě k diskriminaci. Nebát se postavit za člověka, který diskriminaci pocítil, nebát se postavit sami za sebe.

„Žihadlo“ vyhlásily letos poprvé Informační centrum neziskových organizací (ICN) a internetový portál www.neziskovky.cz jako vůbec první samostatnou soutěž sociální reklamy. „Veřejně prospěšné reklamy spolu doposud soutěžily pouze v rámci zavedených soutěží a ocenění navíc získávaly vždy jen reklamní agentury, které kampaně zpracovávaly,“ vysvětluje Marek Šedivý, ředitel ICN. „My chceme prostřednictvím „Žihadla“ ocenit především neziskové organizace, které kampaně zadávají, sehnaly potřebné finanční zdroje a věnovaly čas a nemalé úsilí úspěšnému průběhu kampaně.

Přihlášené kampaně hodnotila porota složená ze zástupců neziskového sektoru, médií, reklamních a PR agentur i firem, které se podpoře neziskového sektoru systematicky věnují. Zaměřovala se nejen na nápad a zpracování reklamního spotu, tištěného inzerátu či internetové kampaně, ale také vhodnost zvolené komunikační strategie s ohledem na cílovou skupinu.

Kreativní tým kampaně Nenechte se diskriminovat a nedovolte to jiným: Kateřina Dušková a Kateřina Jonášová (koncepce a supervize), Kristýna Káralová (foto), Martin Taller (grafika).

Kampaň je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.