feminismus.czČlánky › Rovné příležitosti v pedagogické praxi

Rovné příležitosti v pedagogické praxi

9. únor 2007  | Zaba na prameni, o.s.  |  Žába na prameni
Ve čtvrtek 8. února se konala konference Občanského sdružení Žába na prameni k projektu Rovné příležitosti v pedagogické praxi (RPPP). O.s. Žába na prameni ve svém projektu RPPP pro vyučující pražských základních škol prosazuje principy rovných příležitostí pro muže a ženy. Zaměřuje se především na oblast vzdělávání a výchovy, kriticky přistupuje k principům tradiční socializace dívek a chlapců a nabízí otevřený přístup k výchově, který umožňuje svobodnější osobnostní růst každého z nás.

Ve čtvrtek 8. února se konala konference Občanského sdružení Žába na prameni k projektu Rovné příležitosti v pedagogické praxi (RPPP). O.s. Žába na prameni ve svém projektu RPPP pro vyučující pražských základních škol prosazuje principy rovných příležitostí pro muže a ženy. Zaměřuje se především na oblast vzdělávání a výchovy, kriticky přistupuje k principům tradiční socializace dívek a chlapců a nabízí otevřený přístup k výchově, který umožňuje svobodnější osobnostní růst každého z nás.

Informovanost o problematice rovných příležitostí se stává v posledních letech nezbytností. V rozvinutých demokratických systémech by měla být nepřijatelná jakákoli diskriminace na základě pohlaví, věku, rasy, třídy atd. Česká společnost by se také měla seznámit s principy rovnosti pro všechny jednotlivce a naučit se je aktivně prosazovat. Každá škola, stávající i budoucí pedagogové a pedagožky budou nuceni dříve nebo později téma rovných příležitostí reflektovat a zaujmout k němu vlastní poučené stanovisko.

Jaké jsou cíle vzdělávacího projektu "Rovné příležitosti v pedagogické praxi"?

Cílem projektu RPPP je seznámit vyučující s principy rovných příležitostí, především ve vztahu ke školnímu prostředí. Vzdělávací modul RPPP se zaměřuje na genderovou problematiku a seznamuje s principy genderově citlivé pedagogiky. Důraz klademe především na nejnovější trendy ve vyučovacích metodách - tzv. kreativní metody, které využívají prvky tvořivé dramatiky, výtvarných technik a vycházejí z informačních a záznamových technologií.
Jedním z výstupů projektu je příručka pro vyučující základních škol "Genderově citlivá výchova: Kde začít?, která poskytuje teoretické informace a praktické tipy, jak začleňovat principy genderově citlivé výchovy do každodenní pedagogické praxe. To znamená, že poskytuje pedagogické postupy, které nepracují se stereotypním viděním ženských a mužských rolí. Příručka nabízí soubor čtrnácti genderových aktivit včetně metodického návodu, jak s nimi pracovat.

Komu jsou naše semináře určeny?

· vyučujícím všech předmětů na základních a středních školách
· vyučujícím na základních uměleckých školách
· studujícím pedagogických oborů
· pracujícím v neziskových organizací, zejména zabývajících se vzdělávacími projekty

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.