feminismus.czČlánky › SCWF chce novou kampaní získat spojence v boji proti stereotypům

SCWF chce novou kampaní získat spojence v boji proti stereotypům

11. duben 2008  | Slovak-Czech Women’s Fund
SCWF chce novou kampaní získat spojence v boji proti stereotypům
Slovensko-český ženský fond (SCWF) zahajuje letošní jaro on-line kampaní proti genderovým stereotypům ve společnosti. Hlavním cílem trochu provokativní kampaně je oslovení názorových vůdců, potenciálních korporátních i individuálních donorů a dobrovolníků, kteří se s myšlenkou kampaně ztotožňují. Neméně důležitý je též vzdělávací charakter kampaně, která cílí na širokou i odbornou veřejnost a média. Celá kampaň, včetně kreativního konceptu, vznikla uvnitř SCWF.

Slovensko-český ženský fond (SCWF) zahajuje letošní jaro on-line kampaní proti genderovým stereotypům ve společnosti. Hlavním cílem trochu provokativní kampaně je oslovení názorových vůdců, potenciálních korporátních i individuálních donorů a  dobrovolníků, kteří se s myšlenkou kampaně ztotožňují. Neméně důležitý je též vzdělávací charakter kampaně,  která cílí na širokou i odbornou veřejnost a média. Celá kampaň, včetně kreativního konceptu, vznikla uvnitř SCWF.

Pointou celé kampaně je otočení tradičních, historicky daných, mužských a ženských rolí prostřednictvím obrazů barokního malíře Johannese Vermeera van Delft. Z Krajkářky se stal krajkář a Astronom se změnil v astronomku. Vizuály doplňuje otázka a stěžejní slogan nové kampaně: „Kolik nesrovnalostí by našel mistr Vermeer? A kolik jste jich našli vy? A proč vlastně?“, který má vyvolat sebereflexi. Sdělení pak doplňuje výzva pro ty, které kampaň oslovila a zaujala, aby se přidali.

„Cílem kampaně je upoutat pozornost lidí, aby začali přemýšlet, jak sami vnímají tradiční ženské a mužské role, a získat ty, kteří se do boje proti stereotypům chtějí zapojit,“ říká Markéta Hronková, ředitelka SCWF pro Českou republiku a dodává: „Kampaň zapadá do celkového poslání fondu, který se podporou projektů neziskových organizací snaží vytvořit v ženách a mužích povědomí o tom, že si v životě můžou vybrat tu roli, po které touží, bez ohledu na předsudky nebo očekávání okolí.“

Všichni, které myšlenka kampaně zaujme, mají několik možností, jak se do bourání stereotypů zapojit. Kromě klasického finančního příspěvku, případně hmotného daru, od korporátních nebo individuálních dárců na podporu projektů českých i slovenských ženských organizací, se nabízí i možnost dobrovolné pomoci nebo poskytnutí profesních dovedností a znalostí.

Fond také založil virtuální neformální komunitu lidí - „Klub přátel a přítelkyň fondu“, jehož členy a členkami se může stát každý, kdo se jakýmkoliv způsobem zapojí do aktivit fondu nebo jej podpoří. Přátelé a přítelkyně fondu si pak nejenom mohou odečíst dar od základu daně, ale též přispívat svými nápady a názory k činnosti fondu. Zároveň budou zmíněni na stránkách fondu a ve výroční zprávě fondu.

Více informací o kampani i fondu najdete na www.zenskyfond.cz.

O SCWF:

Slovak-Czech Women’s Fund je nadačním fondem, jehož posláním je přispět ke společnosti, ve které budou ženy moci plně využívat svoje práva. Cílem Slovensko-českého ženského fondu je zabezpečovat zdroje na podporu prosazování ženských práv a uplatňování principu genderové rovnosti ve společnosti. Podporujeme inovativní a funkční řešení dlouhodobých problémů, kterým ženy čelí. Věříme, že ženy nejlépe znají situaci na národní i místní úrovni a umí nalézt nejefektivnější způsoby, jak řešit naléhavé situace i hledat dlouhodobá řešení.

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.