feminismus.czČlánky › V Praze začíná kampaň pro rovnost šancí mužů a žen

V Praze začíná kampaň pro rovnost šancí mužů a žen

30. srpen 2006  | Nadace Open Society Fund
Kampaň pro rovnost šancí chce připomenout genderové stereotypy přetrvávající v oblasti trhu práce a související s propojením pracovního a rodinného života. Kampaň jde jako jedna z mála mnohem dál než k pouhému upozorňování na nerovnosti a přežívající stereotypy. Nabízí návody, jak sladit práci a rodinu, či jak zavést rovné příležitosti do firemní politiky. Cílovou skupinou, na kterou se zaměřuje, jsou ženy a muži ve všech fázích účasti na pracovním trhu a média.

Kampaň pro rovnost šancí chce připomenout genderové stereotypy přetrvávající v oblasti trhu práce a související s propojením pracovního a rodinného života. Kampaň jde jako jedna z mála mnohem dál než k pouhému upozorňování na nerovnosti a přežívající stereotypy. Nabízí návody, jak sladit práci a rodinu, či jak zavést rovné příležitosti do firemní politiky. Cílovou skupinou, na kterou se zaměřuje, jsou ženy a muži ve všech fázích účasti na pracovním trhu a média.

Kampaň pro rovnost šancí - realizovaná Nadací Open Society Fund Praha a komunikační agenturou Creative Bazaar, s.r.o. - je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Rovnost mužů a žen v České republice neodpovídá v dostatečné míře standardům a praxi Evropské unie. Naplnění rovnosti příležitostí, zakotvené mj. i v českém právním řádu, stále brání minimální informovanost a stereotypní uvažování veřejnosti. Kampaň pro rovnost šancí mužů a žen by měla podstatu problému nejen srozumitelně formulovat, ale také ukázat možnosti nápravy.

V rámci kampaně jsou spuštěny internetové stránky www.muziazeny.cz. Webový portál je koncipován jako informační brána pro jednotlivé cílové skupiny. Na stránkách naleznete kontaktní údaje (na státní správu, neziskové organizace řešící problematiku rovných příležitostí, vědecké instituce, poradny atd.) i praktické informace, jak prosazovat rovné příležitosti na pracovišti. Součástí kampaně je průzkum analyzující nástroje a metody používané k odstranění nerovností na pracovním trhu. Průzkumu se účastní soukromé firmy a organizace veřejné správy, které již mají zkušenosti se zaváděním rovných příležitostí na pracovišti nebo jsou s problematikou alespoň seznámeny.

Pro cílovou skupinu médií je připravován seminář na téma genderově neutrální psaní.

Mediální část kampaně probíhá do konce listopadu v pražských vydáních deníků (LN, MF DNES, PRÁVO, BLESK, METRO, 24 HODIN a METROPOLITNÍ EXPRES) a na velkoformátových plakátech venkovní reklamy.

Související

www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.