Práce žen z domova

27. květen 2006
Nejistá a nevýhodná práce ukrytá za dveřmi domácností nebo flexibilita pro skloubení rodinného a profesního života?
Evropská kontaktní skupina, o.s. (EKS) provedla v období od října 2005 do února 2006 pilotní kvalitativní výzkum, který se na práci z domova zaměřil. Výzkum byl realizován v rámci projektu Půl na půl - rovné příležitosti žen a mužů, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem EU a státním rozpočtem České republiky. Cílem výzkumu, jehož se účastnilo 17 žen, bylo získat především informace o formách práce z domova, pracovních podmínkách a dále motivaci a sociální situaci žen, které touto formou pracují. Více

Účast ve výzkumu

27. květen 2006
Dovolujeme si Vám nabídnout účast ve svého druhu výjimečném výzkumu pořádaném obecně prospěšnou společností Gender Studies, se sídlem v Praze, ve spolupráci s agenturou SC&C, v rámci projektu "O rovnosti s firmami", který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Naším cílem je zmapovat situaci rovných příležitostí žen a mužů ve velkých českých podnicích (nad 100 zaměstnanců) na území Prahy. Rádi bychom navázali spolupráci s osobami pracujícími v oblasti personálního řízení a top managementu, které by byly ochotné zúčastnit se výzkumu a podělit se o své zkušenosti v dané oblasti. Více

Genderové aspekty společenské odpovědnosti firem

27. květen 2006
Ve čtvrtek 20. dubna pořádala Gender Studies, o.p.s. za finanční podpory Citigroup Foundation konferenci "Genderové aspekty společenské odpovědnosti firem aneb Kde jsme a kde bychom chtěli/-y být?" Konference předchází dalšímu kolu Soutěže o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi, které bude vyhlášeno v červnu 2006.
Základními tématy byly genderové aspekty společenské odpovědnosti firem (SOF) spolu s postavením žen v řídících pozicích a možnostmi sladění osobního a pracovního života. Hlavními hosty byli Paulette R. Gerkovich z americké výzkumné agentury Catalyst a Neil Cockroft z oddělení "Diversity & Talent Management" firmy Citigroup. Více

Ženy na skleněném útesu

27. květen 2006
V souvislosti s bariérami znesnadňujícími ženám kariérní postup je známým pojmem skleněný strop, termín zavedený v roce 1984. Označuje situaci, kdy se ženám ve firemní hierarchii mnohdy podaří vystoupat do úrovně středního managementu, jejich postup však v jeden moment ustane jakoby nad hlavou měly "skleněný strop" - neviditelnou, ale přesto existující bariéru. V současnosti se však začíná mluvit o dalším fenoménu ohrožujícím úspěch žen ve vedoucích pozicích. Ani poté, co probourají skleněný strop zachovávající vysoké pozice pro muže, totiž nemají vyhráno: ocitají se na tzv. skleněném útesu. Více
« | 1 | .. | 597 | 598 | 599 | 600 | 601 | .. | 1012 | »
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.