Svobodné matky jsou na rozdíl od vdaných mladší a méně vzdělané

15. červenec 2003
Ženy, které přivedou na svět nemanželské dítě, mají ve srovnání s vdanými matkami nižší vzdělání a jsou většinou mladší. Od 90. let navíc matek bez oddacího listu přibývá a tento trend bude pravděpodobně pokračovat. Lze tak usuzovat z vývoje v jiných evropských zemích, řekla socioložka Petra Šalamounová. "Z deseti žen, které mají ukončené jen základní vzdělání, jich šest není v době porodu provdáno," poznamenala. Mezi vysokoškolačkami je naopak svobodných matek výrazně méně, manžela nemá jen každá osmá ze sta. To je velký rozdíl, modely, které by ho vysvětlovaly, jsou však nejméně dva. Více

Pouť za černou lunou - romské básně a pohádky

15. červenec 2003
Multikulturní centrum (Na Poříčí 12 - palác YMCA, Praha 1) Vás zve na čtení spisovatelky a básnířky Jarmily Hannah Čermákové s hudebním doprovodem Jana Slepčíka. Čtvrtek 24.července od 19 hodin Týnská literární kavárna a knihkupectví Týnská 6, Praha 1. Pořady pro veřejnost MKC podpořily: Open Society Fund a Ministerstvo kultury ČR.

Evropská "pro a proti": vstup do EU a registrované partnerství

14. červenec 2003
Před blížícím vstupem do Evropské unie nabízí brněnské sdružení gayů a lesbiček STUD souhrn informací, které souvisejí s přístupem EU a jejích členských zemí k homosexuálním občanům a k jejich partnerskému životu. "Vstup do Evropské unie by pro české gaye a lesbické ženy a pro uznání jejich partnerských vztahů měl znamenat spíše pozitivní přínos," říká zástupce STUDu Martin Strachoň. Více

Ženy jako symboly krásy, mateřství a rodinné pohody

14. červenec 2003
Strážkyně domácí krbu. Sexuální ďáblice. Nahé ženské tělo ležící na karosérii luxusního auta. Maminka, která dětem připraví vždy ten správný a zdravý nápoj, protože „maminka vždy ví“ (Tang). Má po ruce i prací prášek, který vypere zablácené tričko. Vždy rozesmátá a upravená mladá žena, která doporučí nejlepší barvu na vlasy, krém proti vráskám a nakonec i aviváž. Ukáže vám, jak se stát neodolatelná, mít vlasy „jiskřivější a zářivější“ (head and shoulders) a „udržet si postavu podle svých představ i po Vánocích“ (Vitalinea). Toto vše je žena v českých reklamách. Více
« | 1 | .. | 879 | 880 | 881 | 882 | 883 | .. | 1012 | »
www.feminismus.cz (2003)  |  redesign 2013  |  realizace a webhosting Econnect  |  design Michal Šiml  |  Za finanční podpory Slovak-Czech Women‘s Fund.