|
„V Citibank dobře chápeme, že dnešní pracovní síla a její profesionální priority jsou jiné než v minulosti“30. duben 2007
Citibank je ve světě i v České republice známa pro rovné příležitosti žen a mužů a diverzitu (rozmanitost). Nadace Citigroup financuje Soutěž o nejlepší firmu s rovnými příležitostmi v České republice. Nedávno Prahu i Gender Studies navštívila Gwendoline Cleven manažerka lidských zdrojů a diverzity Citibank v Evropě, Středním Východě a Africe. Při této příležitosti jsem s ní udělala krátký rozhovor. Více
Ženy se do manažerských pozic nedostávají ani ve školství29. duben 2007
Ženy zastupující vysoké pracovní pozice? Jev i v dnešní době ojedinělý. Malý počet žen v manažerských pozicích se netýká jen politiky či obchodních společností, ale i oblasti školství. To se tak dostává do paradoxní situace. Zatímco dětští psychologové poukazují na nedostatek mužů-učitelů na základních školách, na nejvyšších místech vysokých škol je situace přesně opačná. Pozornost veřejnosti, kterou vyvolalo letošní únorové jmenování nové rektorky amerického Harvardu Drew Faustové (první ženy v čele této prestižní školy od jejího založení v r. 1636) potvrzuje neobvyklost žen v řídících pozicích univerzit. Více
„Ženy a byznys“ - praktické stránky pro podnikající ženy29. duben 2007
Internetové stránky Bank of Scotland nabízí podnikatelkám nebo ženám, které o podnikání uvažují, praktické informace o tom, jak si založit vlastní firmu či jak dále úspěšně rozvíjet svůj byznys. V rámci strategie rozvoje rovných šancí a podpory diverzity, Bank of Scotland vydává časopis Big Fish (Velká ryba), který se věnuje problematice podnikání a způsobů slaďování pracovního a osobního života. Více
„Stereotypy se mění těžko,“ říká Alena Wollerová ředitelka úseku lidských zdrojů v České spořitelně29. duben 2007
Bankovní sektor je nejen významným zaměstnavatelem, ale pro svůj denní kontakt s klienty ve všech regionech také spolutvůrcem trendů v oblasti společenské odpovědnosti. Česká spořitelna na své otevřenosti ke klientům staví svou image: v roce 2001 zřídila Nadaci České spořitelny, jejímž prostřednictvím podporuje projekty kulturní, vzdělávací, vědecké, sportovní i sociální. Od listopadu 2006 mohou svými body za platby kartou na charitativní účely přispět i klienti zapojení do věrnostního Bonus Programu.
Jak konkrétně je v České spořitelně rozvíjen princip rovných příležitostí pro ženy a muže a jaké možnosti jsou zaměstnancům nabízeny nad standardní rámec, přibližuje ředitelka úseku lidské zdroje, Ing. Alena Wollerová. Více |